Újra indulnak az Életfa képzések

  • Nyomtatás

Az Életfa Alapítvány a közelmúltban a Nemzeti Együttműködési Alap szakmai pályázatán sikeresen pályázott civil képzésekre. Így 2011-12 után hamarosan újraindítjuk tanfolyamainkat. Mielőtt azonban ezt részleteznénk, néhány szóban az előzményekről. 2010-ben lettünk bejegyzett felnőttképző intézmény (01010-2010 regisztrációs számon). 2011-12-ben 500 képzési órában 178 civil iratkozott be kurzusainkra, melyet 168-an sikeresen elvégeztek. A képzések után fél évvel készítettünk egy felmérést annak érdekében, hogy a beadandó pályázatunkban valós igényekre tudjunk reagálni. Felmérésünk alapján a képzést elvégzettek 85 %- nagyon elégedett volt szolgáltatásunkkal. A képzéseinken tanultakat a képzésben résztvettek 70-90 %-ban képesek hasznosítani. Így a jelen képzési programban elsősorban az előző ciklus képzési kínálatát kiegészítő és elmélyítő tanfolyamokat kívánunk megvalósítani. 

A képzésekről részletes tájékoztatót tartunk 2012. december 14-én pénteken 13 órától kezdődő szakmai napunkon. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Jelentkezni itt tudsz.

Ha a teljes program érdekel, akkor itt nézheted meg (itt is tudsz jelentkezni).

 

Ha a képzések érdekelnek, akkor először olvasd el az alábbi képzési tájékoztatót és a lap alján újra megtalálod a jelentkezési lapot és a teljes programot. 

Kinek ajánljuk a tanfolyamokat: 

  • Nonprofit szervezetek képviselőinek, tagjainak, akik szeretnék kiegészíteni és elmélyíteni tudásukat az adott tématerületekben

2013. januártól folyamatosan induló kurzusok: 

  • Elektronikus ügyvitel (15 óra) - az elektronikus pályázatírástól az egyszerű csoportmunkáig
    • Főbb témák:
      • Az elektronikus pályázatírás - az EPER elektronikus pályázati rendszer és a pályázati ügyintézés
      • A civil szervezet ügyfélkezelése egy egyszerű CRM rendszerben - annak érdekében, hogy a szervezeti munkában működő folyamatok átláthatók és követhetők legyenek
      • Csoportmunka alapok az virtuális térben - vagyis hogyan válhat hatékonnyá, átláthatóvá a szervezetben folyó szakmai munka? 
    • Kinek ajánljuk a képzést?
      • A képzés feltételezi az alapszintű informatikai ismeretek meglétét, így elsősorban azokat várjuk, akik napi felhasználói szinten használják az internetes technológiákat és szeretnének olyan praktikus ismereteket szerezni, amelyek hatékonyabbá teszik mindennapi munkájukat. 
    • Kinek nem ajánljuk a képzést?
      • Ha nem vagy biztos abban, hogy rendelkezel-e alapszintű felhasználói informatikai ismeretekkel, akkor előbb valamilyen alapozó tanfolyam elvégzését ajánljuk. 

 

  • Online csoportmunka alkalmazások (30 óra) - ha már túlvagyunk az alapokon és tudjuk, hogy a hatékony közösségi munka alapja a "kevesebbel jóval többet".
    • Főbb témák:
      • A projekt- és feladattervezés lépései - a munkacsomagok és ütemezése - ha volt már (majdnem) kaotikus rendezvényetek és érdekel a megoldás... 
      • Csoportmunka alkalmazások a gyakorlatban - Google Drive szolgáltatások - ha rendszeresen nem találjátok az éppen aktuális dokumentumokat... 
      • Közös dokumentum, táblázat, űrlap és prezentáció kezelés - ha közösen kell(ene) összehozni egy-egy dokumentumot, de a sok verzió között már nem is tudod, hogy melyik volt az utolsó érvényes változat... 
      • Virtuális konferencia a csoportmunka szolgálatában - ha sok idő utazni, de hirtelen össze kell hozni a csapatot egy hatékony megbeszélésre... 
      • Ügyfélkapcsolatok és folyamatkezelés csoportmunkában - hogy ne akadjanak meg a futó ügyek... 
    • Kinek ajánljuk a képzést:
      • Ha még nem vagy "feketeöves" felhasználó, de azért már jól elboldogulsz a számítástechnika napi használatával és beleütköztél abba a problémába, hogy "lehetne ezt egyszerűbben is, de hogyan?" Akkor itt a helyed! Jelszavunk: Kevesebbel jóval többet!
    • Kinek nem ajánljuk a képzést:
      • Ha még nem vagy biztos abban, hogy elindultál a "feketeöves" felhasználói szint felé, ha még nem hallottál a Web2-ről, ha nem használod napi szinten az internet interaktív lehetőségeit, akkor lehet, hogy még egy alapozó tanfolyamra lenne szükséged.

 

  • Pályázatíró-projektmenedzser II. gyakorlati képzés - (30 óra) - a tervezés elméletétől a megvalósuló gyakolatig...
    • Főbb témák:
      • Hazai pályáztatók: megváltozott pályázati feltételek (pl. NEA, NKA stb.) jellemző pályázati kiírások témája, időzítése, on-line elérhetősége, adatlapok, jellemző problémák és a rendszerszerű tervezés fontossága.
      • A rendszerszerű tervezés fontossága
      • A projekttervezés a gyakorlatban: a szükséges módszerek megismerése, projekt életciklus, helyzetelemzés, problémarendszer- célrendszer- feladatrendszer elemzés, kapcsolati rendszer, ütemezés, erőforrás tervezés a gyakorlatban kiscsoprtos munkában.
      • Pályázatírási esettanulmányok, elemzések, korrekciók, megoldások
      • Projektmenedzsment és vezetési ismeretek a gyakorlatban: a megvalósításához szükséges menedzsment ismeretek, a projektszereplők helye a rendszerben, együttműködésük hatékony formái, időgazdálkodás és mindezek gyakorlati megvalósítása. Vagyis csoportmunkában közösen dolgozunk ki és valósítunk meg egy mindannyiunk számára hasznos projektet.
    • Kinek ajánljuk a képzést:
      • Elsősorban azok számára ajánljuk ezt a képzést, akik sikerrel elvégezték a Pályázaíró-projektmenedzser I. képzésünket. Ebben a gyakorlati képzésben először felelevenítjük az I-es képzésben tanultakat, majd kiscsoportos munkával kidolgozunk egy konkrét projektet, amit a képzés során megvalósítunk, és kiértékelünk. A képzés elsődleges célja, hogy az elméleti ismereteket át tudja vinni a gyakorlati megvalósítás világába.
    • Kinek nem ajánljuk a képzést:
      •  Akik még nincsenek tisztában a projekttervezés elméleti alapjaival, azok számára az I-es képzésünket ajánljuk. 

 

  • Online szövegírás (30 óra) - mert a jó kommunikáció a hatékony érdekérvényesítés első lépése...
    • Főbb témák:
      • Hiába van honlapod, ha ott nincs minőségi tartalom... - apropó, van használható honlapod?
      • Sajtóműfajok megismerése és alapszintű gyakorlati alkalmazása - mert az mindig jó, ha kéznél vannak az alapok
      • A motiváló szöveg sajátosságai - avagy hogyan mutassuk be a civil szolgáltatásainkat és hogyan indítsunk el egy kommunikációs kampányt?
      • Néhány egyszerű formula a webszövegírásban - hogy ne csak jó szöveget írj, de érd el a céljaidat is
      • A minőségi szöveg közösségszervező ereje és a konverzió - vagyis, ha már jó szöveget írsz és az kellőképpen motiváló is, akkor legyen közönséged, aki szívesen el is olvassa az üzenetedet
    • Kinek ajánljuk a képzést:
      • Tapasztalatunk, hogy nagyon kevés kivételtől eltekintve a civil szervezetek honlapjai tartalmilag nagyon szegényesek. Az első probléma, hogy nincsenek hírek. Ha vannak hírek, akkor általában nehézkesek, körülményesek, unlamasak a cikkek. Ha szeretnéd egyre hatékonyabban elérni a célcsoportod tagjait és nem gondolod azt, hogy "én úgy sem tudok leírni semmit", akkor nincs mit vesztened. 
    • Kinek nem ajánljuk a képzést:
      • Tulajdonképpen nincs reménytelen eset, de akaraterő mindenképpen kell ahhoz, hogy a kezdeti gátlásokon túllendülj. Tehát ezt a képzést akkor is ajánlom, ha úgy gondolod, hogynem ajánlom. :)

 

  • Közösségi média és online marketing alapok (30 óra) - hogy célbaérjen az, amit megírtunk...
    • Főbb témák:
      • A személyes kapcsolatépítés fontossága - mert ma a személyesen célzott üzenet a legfontosabb
      • Szervezeti szolgáltatások és a célszerinti működés - ahhoz, hogy üzenetünket célba tudjuk juttatni, tisztában kell lenni önmagunkkal, szervezetünk szolgáltatásával... azzal, hogy pontosan kinek, mit, miért és hogyan ajánlunk? 
      • A többlépcsős kapcsolatépítés - érdeklődés, bizalom, lehetőség, bevonás, partnerség - mert ma már semmit nem ér a "vedd meg!" üzenet. 
      • A konverzió fontossága - avagy hogyan lépünk egyik állapotból a másikba? Hogyan lesz az érdeklődőből együttműködő partner? 
      • A közösségi médiafelületek, szolgáltatásfejlesztés-központú használata - Facebook, Google+ - vagyis ne tévesszen meg a látszat. Amíg ezek a felületek a nagy többségben a szórakozás terepe, addig nekünk kiváló munkafelület (szórakozásba ágyazva), hiszen ma már a közösségi média a legfontosabb forgalomirányító, ami akár a saját tartalmainkra is irányíthatja a figyelmet.
      • Hirdetések a közösségi médiában - érkezési és konverziós oldalak - mert nagyon kevés költséggel is el lehet érni sok-sok érdeklődőt
    • Kinek ajánljuk a képzést:
      • Azon civil szervezetek tagjainak, akik tudják, hogy honnan hová tartanak, és információikat egyre hatékonyabban szeretnék eljuttani célcsoportjuk tagjai számára
      • Akik túlvannak a szövegírás első "megpróbáltatásain" és nem ijednek meg a "fehér papírtól".
    • Kinek nem ajánljuk a képzést:
      • Akik szerint nem kell kapcsolatokat építeni.
      • Akiknek sok-sok pénzük van drága hirdetésekre.

 

  • Civil szervezetek marketingkommunikációja a gyakorlatban (30 óra) - mert nem elég látni, látszani is kell... és ráadásul meg is kell valósítani...
    • Főbb témák:
      • Média és műfajismereti alapok
      • Minőségi tartalom - Push média helyett szükségletalapú, problémamegoldó marketing
      • “Megoldom a problémádat” - a figyelemfelkeltés módszertana, az érdeklődés bevonzása
      • Bizalom- és kapcsolatépítés online környezetben - személyesen célzott szükségletalapú marketingkommunikáció
      • Érdeklődők - bizalom - lehetőségek - ajánlatok - partnerségek; a bevonástól a cselekvésig
      • Megjelenés a médiában - intenzív tréning, gyakorlati feladatok
      • Civil szervezetekre alapozott marketingstratégia megalkotása
    • Kinek ajánljuk a képzést:
      • Képzésünket elsősorban azok számára ajánljuk, akik már részt vettek az elméleti alapozó civil marketing képzésünkön. Ebben a gyakorlati képzésben először felelevenítjük az I-es képzésben tanultakat, majd kiscsoportos munkával kidolgozunk egy konkrét marketingtervet, amit a képzés során megvalósítunk, és kiértékelünk. A képzés elsődleges célja, hogy az elméleti ismereteket át tudja vinni a gyakorlati megvalósítás világába.
    • Kinek nem ajánljuk a képzést:
      •  Akik még mindig azt hiszik, hogy a "marketing" a tukmálás, a "vedd meg" üzenet nyomása és nem a partnerközpontú minőségi szolgáltatások szükségletalapú ajánlása.

 

  • Joomla 2.5 tartalomkezelő-rendszer használata (30 óra) - és lesz egy jó honlapunk, ami a szervezet legfontosabb kommunikációs felülete...
    • Főbb témák:
      • A honlap fontossága a szervezet életében - rendszeres minőségi kommunikáció
      • A kezelőfelület részei, avagy mire képes a rendszer? 
      • Kategóriák, menüpontok - a navigáció 
      • Komponensek, modulok, beépülők - a rendszer képességeinek kiterjesztése
      • Interaktív elemek - közösség-és kapcsolatépítés
    • Kinek ajánljuk:
      • Akik nagyon szeretnének egy jól használható professzionális honlapot a szervezetük számára, de sok-sok pénz helyett inkább szívesen dolgoznak céljaik eléréséért. 
      • Akik már felismerték, hogy egy jó honlap nélkül a civil szervezet lehetőségei igencsak korlátozottak
      • Akiknek van már ilyen honlapjuk, de szeretnék azt továbbfejleszteni - mert egy honlap nemcsak "híradó" felület, hanem a szervezet legfontosabb kommunikációs- és munkafelülete
    • Kinek nem ajánljuk:
      • Akik még mindig idegenkednek az internetes kommunikációtól
      • Akik úgy gondolják, hogy "jó bornak nem kell cégér"... 

Ha bármelyik képzés felkeltette az érdeklődésedet, akkor jelentkezz a pénteki szakmai napra és megbeszéljük a részleteket. Ha nem tudsz eljönni, de érdekel a képzés, akkor írj egy levelet az ele...@eletfa.hu?subject=%C3%89rdekelnek%20az%20%C3%89letfa%20k%C3%A9pz%C3%A9sek címre. Most még "csak"a szakmai napra tudsz jelentkezni, ugyanis szeretnénk az "éles" képzési kampány előtt egy személyes találkozót az érdeklődők egy részével (azokkal, akik el tudnak jönni). Van ugyanis néhány olyan technikai kérdés, amit célszerű lenne a nagy kampány előtt megbeszélnünk annak érdekében, hogy az induló szolgáltatásunk még jobb legyen. Segítsetek tehát! Gyertek el, beszéljük meg a felvetődő kérdéseket, azután induljon a kampány!

 

A szakmai napra a részvétel, ahogy már említettük ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Időpont: 2012. december 14. péntek 13 óra.

Helyszín: Kecskeméti Gábor Kulturális Központ,  Békés, Jantyik M. u. 23-25.

Jelentkezni itt tudsz.

Ha a teljes program érdekel, akkor azt itt nézheted meg (itt is tudsz jelentkezni).